Muse 2: Offerte site

Een aantal jaar geleden werd ik gebeld door een oud klasgenoot. Hij zat in het bestuur van een studentenvereniging in Den Haag en had een probleem, ze konden wel wat financiële meewind gebruiken. Hij vroeg mij of ik naar de website kon kijken en wat advies kon geven over hoe ze hoger in Google konden komen met hun zaalverhuur pagina.

Ik deed dit toentertijd als freelancer en kostte mij een paar uurtjes om een fatsoenlijk advies te geven. Hij voerde dit uit en binnen twee weken stond de site op de tweede plek in Google. Dat jaar draaide de vereniging met verhuren enkele tienduizenden euro extra omzet.

Bij mij ging er een lampje branden. Het kostte mij 2 uur om deze site op plek 2 te krijgen. Dit leverde een royale jaaromzet op voor de vereniging.

Wat nu als ik dit voor andere bedrijven zou doen? Sterker nog, waarom zou ik dit niet doen voor meerdere bedrijven via 1 website. Dan hoefde ik maar 1 website te optimaliseren en kan ik meerdere horeca bedrijven helpen hun zaal te verhuren.

Zo is de muse “Offerte site” tot stand gekomen: www.zalenwijzer.nl

Het idee is dat ik voor iedere grote stad in Nederland een pagina maak waar ik 1 zaallocatie op promoot. Die pagina wil ik op de eerste plek in Google krijgen en verhuren aan een zaallocatie. Deze verhuur voor een vast bedrag per maand of een bedrag per offerte aanvraag. De offertes komen direct bij de zaallocatie binnen met mij in de BCC.

Hier ben ik twee jaar geleden mee begonnen en is een heel stuk lastiger dan het helpen van die ene studentenvereniging.

Stappenplan

  1. Koop domeinnaam + hosting
  2. Website bouwen
  3. Teksten laten schrijven
  4. Zaallocaties pitchen voor gratis vermelding
  5. Hoger in Google komen
  6. Zaallocaties pitchen voor betaalde vermelding
  7. Herhaal 4 – 7.

Doelstelling: 20 betaalde locaties a €250 per maand (gemiddeld) = €5000 passief inkomen per maand

Als dit een succes is zet ik hetzelfde concept op met loodgieters.

Submit a CommentPlease be polite. We appreciate that.

Your Comment